16.10.09

Knokke-Heistse studeert in het buitenland via United World Colleges

Je middelbare studies afronden in een buitenlandse school? Dat kan dankzij United World Colleges (UWC). Deze internationale niet-gouvermentele organisatie (NGO) geeft studenten van over de hele wereld de kans om twee jaar te studeren in het buitenland. De doelstelling? De studenten op sociaal, academisch, filosofisch en moreel vlak versterken en hen in contact brengen met verschillende culturen en nationaliteiten. In de meeste UWC-afdelingen studeren er liefst zeventig verschillende nationaliteiten. Telenet sponsort twee Belgische UWC-studenten: één voor de cyclus 2009-2011 die al gestart is en één voor de tweejarige cyclus 2010- 2012 die volgend jaar start. Inge Hannon, een 16-jarige studente uit Knokke-Heist, startte in augustus met haar studietraject in New Mexico, USA. Voor haar afreis trappelde ze van ongeduld om te vertrekken: “Ik ben waanzinnig blij dat ik geselecteerd ben en kan niet wachten tot het avontuur begint. Ik besef dat ik een lange tijd van huis zal zijn en dat dit gepaard zal gaan met moeilijke periodes. Maar ik ben er 100% zeker van dat ik die zal aankunnen en dat dit een prachtige ervaring zal zijn.” Wil jij erbij zijn in 2010? Ga dan op 24 oktober 2009 of 28 november 2009 naar de infosessies van UWC in Brussel.