8.11.12

Kathleen van der Hooft laat job vallen voor schepenambt

Kathleen van der Hooft, die straks schepen wordt in Knokke-Heist, zegt haar dagjob vaarwel. Beroepshalve was ze de voorbije 7 jaar aan de slag als senior consultant bij Galilei @ Randstad Company. Als outplacementconsultant begeleidde ze hoofdzakelijk managers en 45 plussers, die na ontslag een nieuwe job zoeken. Vanaf 2 januari volgend jaar neemt Kathleen van der Hooft het mandaat van OCMW voorzitter op zich. Daarnaast wordt ze ook schepen verantwoordelijk voor wonen, welzijn, concessies en strand. “Dit alles heeft wel zijn consequenties voor mijn professioneel leven, want een voltijdse job uitoefenen buiten de gemeente en tegelijk schepen zijn is volgens mij een onmogelijke zaak”, aldus van der Hooft. Ook wil ze straks niet onbeslagen op het ijs komen: “De volgende weken heb ik een aantal afspraken gepland om mij voor te bereiden en informatie te verzamelen over de diverse materies waarover ik als schepen bevoegd zal zijn.” Kathleen van der Hooft maakt al 24 jaar lang deel uit van de gemeenteraad in Knokke-Heist.