3.6.13

Goed eerste jaar voor ibis Styles Zeebrugge

ibis Styles Zeebrugge opende een jaar geleden de deuren, als eerste ketenhotel aan de Vlaamse kust. Het jonge hotel kan met een grote glimlach terugblikken op het eerste levensjaar: een jaar met een bezetting van zo’n 70%, maar vooral ook tevreden gasten.

Zeebrugge was niet onmiddellijk de meest voor de hand liggende plaats om een nieuw hotel te bouwen, maar Industrie Hotelière, dat via een franchiseovereenkomst met Accor het hotel uitbaat, zag uitgebreide mogelijkheden. Zowel de nabijheid van de haven als uitgebreide toeristische mogelijkheden werden aangehaald als belangrijkste troeven. Resultaat: een hotel met 60 kamers onder de naam ibis Styles.

Hoewel het weer de voorbije maanden niet echt was wat men van de lente verwacht kan het hotel toch aardige cijfers voorleggen. Dit is onder meer te danken aan de populariteit van het hotel bij Zeebrugse bedrijven. “Zakenmensen die in de Zeebrugse haven zijn kennen ibis Styles en weten dat het merk, waar ook ter wereld, staat voor een kwalitatieve overnachting en een goed comfort. Deze groep vindt dus gemakkelijk de weg naar het hotel”, zegt Ann Bal, General Manager van ibis Styles Zeebrugge. Naast een belangrijk aandeel business overnachtingen vinden ook particulieren de weg naar het Zeebrugse hotel. Dit weerspiegelt zich in een grote vraag naar familiekamers en de populariteit van het zwembad.

Dankzij gerichte marketingacties en positieve mond-aan-mondreclame raakt het hotel na een jaar nu ook gekend in het buitenland. “De ligging nabij Brugge, het strand, de haven en de toegankelijkheid tot de rest van de kust via de Kusttram zijn goede troeven om gasten naar Zeebrugge te halen”, zegt Ann Bal. “We zijn overtuigd dat ibis Styles een meerwaarde betekent voor het Zeebrugse toerisme. Een goed draaiend hotel betekent extra gasten voor Zeebrugge en bijgevolg een stimulans voor de lokale economie”, vervolgt ze.


Na een jaar heeft ook het team zijn weg goed gevonden. Zowel onderling als naar de gasten toe vormen de medewerkers een goed geoliede machine. “Een nieuw hotel is voor iedereen even wennen, maar mede door de motivatie van de medewerkers zijn we snel op elkaar ingewerkt geraakt. Nu ook de buitenkant van het hotel voltooid is kunnen we ons richten op het komende jaar. We zijn klaar om onze bezetting nog hoger te stuwen”, besluit Ann Bal.