24.7.13

Per smartphone langs de Beelden in Knokke-Heist

Sinds vorig jaar lanceerde Knokke- Heist verschillende initiatieven om het steeds toenemende aantal smartphone gebruikers informatie aan te bieden op een voor hen toegankelijke manier. Vandaag is er reeds toeristische informatie beschikbaar op meer dan 500 parkeermeters in Knokke-Heist, verschillende kunstgaleries, aan de ingangen van het kantoor van Toerisme  enz. en die wordt gretig geraadpleegd, en door Toerisme regelmatig aangepast.

Een nieuwe stap is aangebroken:
Wie de kunstwerken van 'Beelden in de stad' bezoekt, zal vanaf nu via z'n smartphone extra informatie over het kunstwerk kunnen raadplegen in vier talen.  Dit gebeurt aan de hand van een rode  intelligente sticker die in de nabijheid van het kunstwerk op een paaltje is aangebracht. Op deze sticker staat een verkorte url, een NFC-code (Near Field Communication) en een QR-code. Naargelang de mogelijkheden van je smartphone, kun je dan informatie over het kunstwerk en de kunstenaar verkrijgen.  Van daaruit kunnen de mensen verder door surfen naar website 'Beelden in de stad' om de andere mooie kunstwerken die de gemeente sieren, te ontdekken. 

Voor de schepen van Toerisme, Anthony Wittesaele, is deze innovatieve technologie een vernieuwend aspect in de citymarketing: 'Uit het laatste marktonderzoek, dat op vraag van onze diensten werd uitgevoerd door een onafhankelijk bureau,  kwam duidelijk naar voren dat bezoekers zich meer en meer extra informeren via internet en het gebruik van de sociale media. De ontwikkeling van TagTagCity vult dit verder aan'.


Dit is een volgende stap in de samenwerking met de jonge 'startup' TagTagCity. ' We zijn zeer verheugd om onze samenwerking verder te blijven uitbreiden. Knokke-Heist is een voorloper op het gebied van het omarmen van de mobiele revolutie en biedt hierop een antwoord naar de behoeften van zijn bezoekers en inwoners' dixit Geoffroy Simon, Coo en mede- oprichter van tagtagcity.com